handdator

Visa fullständig version : Någon som vill slåss?

Scarabus
2012-05-30, 14:49
Har inget särskilt att skriva om spelutveckling för tillfället så istället tänker jag prata om fighting-spel.

En av mina mer seriösa hobbys är fighting-spel, främst SSF4:AE, som jag spelat mer eller mindre konstant sedan "Vanilla" SF4 kom ut för 3 år sen. Har också plockat upp Skullgirls, men har inte hunnit bli särskilt bra än.

Är det någon mer än jag som spelar fighting-spel seriöst? I så fall måste vi lira.
Har de flesta nya spel på PS3, förutom MK9 och UMvC3 (för det är kasst).

Jordgubben
2012-06-23, 14:45
Historiskt sätt har jag inte spelat mycket fighting-spel (undantaget Viewtiful Joe), men jag har börjat inse att det är en bra genre nu när man inte har tid att sitta timmar i sträck längre. Just nu är det mest DOA som gäller, men jag funderar på att ge Guilty Gear en chans.

Scarabus
2012-06-23, 15:29
Det är särskilt kul när man möter andra bra spelare. Super Street Fighter 4 har ett hälsosamt online-community så det är lätt att hitta matcher utan lagg. Finns många starka spelare i Europa.
SSF4 är ganska lätt att lära sig, för det finns inte så mycket man måste komma ihåg (Ryu har t.ex. 3 special-attacker, that's it). Djupet ligger i hur och när man använder vissa attacker och mind-game:et mellan dig och motståndaren.

Egentligen så är det mer sport än spel.

http://www.youtube.com/watch?v=tK_MLs7qymE

Det finns tyvärr många bra fighters som lider av dålig net-code, som t.ex. Tekken. Bra fighting-spel, men vad är meningen om man inte kan spela mot andra människor?
Några spel med stadig net-code: Soul Calibur 5, Skullgirls och Virtua Fighter 5.

Kristoffer
2012-06-23, 22:42
Jag och mina bröder mördar varandra i Melee rätt ofta. Spelade även en del Tekken 3 och 5 för skojs skull, inte alls seriöst. Jag har en ps3 men den har tyvärr bara samlat damm efter 2009.

Scarabus
2012-06-26, 21:58
Vi har köpt in en inspelningsmakapär till jobbet för att kunna spela in gameplay-trailers direkt från device, vilken jag raskt lånade hem idag och kopplade till PS3:an.
Jag kunde inte låta bli...

http://www.youtube.com/watch?v=Jp3l4U-Lz7E