handdator

Visa fullständig version : Lite idéer för forumet

jobromedia
2016-01-23, 23:34
Jag har nu varit här i typ nån månad, och måste säga att jag gillar forumet skarpt. Inte så mycket som händer, men det känns ändå som en slapp stämning här. Lite idéer för att bygga ut forumet har jag dock:

1. Underforum till Expo. Det vore inte fel om det fanns forum för t.ex. olika sorters spel. Plattform, shoot'em up, pussel, RPG osv osv.

2. Fler forum ikoner. Jag använder mig av ClickTeam Fusion 2.5, Blender, GameMaker Studio bland annat. Vore najs om det fanns ikoner för dessa program.

3. En marknadsplats relaterad till spel objekt vore inte helt fel där folk kan annonsera ut sina skapelser som finns till försäljning. Jag t.ex. är grymt bra på ljud och musik, och skulle inte ha något emot att kunna lansera nya paket till försäljning i ett sådant forum. Nu vet jag att detta kan klassas som spam, men som indie spelutvecklare så måste jag ofta hitta andra inkomstkällor vid sidan om spelutvecklingen. För att minska spammandet rekommenderar jag att man bara får ha en tråd per användare. Alternativt en tråd per månad.

Vad tycker ni?

PeterWelzien
2016-01-25, 14:55
Jag tycker inte att skrivs tillräckligt mycket här för att vi ska behöva flera underforum. Flera ikoner vore dock trevligt.

Försäljning har jag själv inte något emot. Så länge det inte går till överdrift. Expo eller Sammarbete kan väl fungera för detta?

Mattias Gustavsson
2016-03-29, 08:08
För forumikoner - skapa gärna egna ikoner ni vill se, och posta här, så kan jag vid tillfälle lägga till dem. Ikonerna ska vara 56x20 pixels, och försök gärna göra dem någorlunda distinkta mot de som redan finns (olika färger, typsnitt etc) för att minska risken att man blandar ihop dem vid ett snabbt ögonkast.

I övrigt håller jag med PeterWelzien, vi behöver inte fler underforum förrän vi får betydligt mer frekventa postningar, och både Expo och Samarbete kan rymma komersiella initiativ - men jag tror man tjänar på att formulera det på ett sätt som inbjuder en diskussion, snarare än som en ren reklam-post, för att få det väl mottaget av besökarna (men är ju inget vi kommer att påtvinga).