Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Unity/C# Galaxy Forces VR, tillsammans kan vi få till något bra

Unity/C# Galaxy Forces VR, tillsammans kan vi få till något bra

Hej, jag undrar om någon är intresserad av att hjälpa till att göra "Galaxy Forces VR" med Unity/C#? Det blir ett 2D spel men man ser det i 3D. Det finns ett färdigt spel redan, men det är helt i 2D. Har just genererat grottan utifrån en karta i originalet. Förutom kodning är det en del objekt som måste ritas i 3D eller hittas på nätet och ev köpas.

I första hand är det single player Race och Mission som ska stödjas (multi player är uteslutet även om det finns i originalet). Global hiscore-lista ska i slutändan finnas som nu på nätet med replays då det tillför spelet mycket. För varje bana i menyn ska man kunna välja en av tre saker - se replay av sitt bästa score, och värdsbästa, eller spela banan.
    Stora möjligheter till att komma med egna förbättringar utlovas. En förändring är att spelet blir lättare för att bli mer attraktivt då folk inte har tålamod annars.

Här är original-versionen: http://www.galaxy-forces.com/

Jag är nybörjare i Unity, och har små kunskaper i att rita i 3D, men kan behöva hjälp med kodning också.

Delar med mig av en bild och en demoversion av spelet i nuvarande skick, för att locka någon att bli med i projektet. Planen är att släppa på Oculus Store om ett halvår, och det finns en todolista. Jag lovar att jobba mycket med det för att det ska bli klart och delar gärna ev intäkter med den som vill vara med och som har hjälpt till.
    Demot fungerar att köra på PC utan VR, men VR (Oculus Rift) rekommenderas för att kunna välja bana i menyn. Annars får man trycka Return och spela defaultbanan...

Galaxy Forces VR v0.1
    https://drive.google.com/open?id=1Gp...3lTJcRR0zI3AKo

Det är ett hobbyprojekt, men jag tror det har goda möjligheter att bli accepterat av Oculus och det finns ett stort innehåll på 50 banor, som inte behöver ändras särskilt mycket för denna version.

Utseendet nu behöver inte bli det slutgiltiga, särskilt menyn behöver förbättras med mer innehåll.
    Hittills är det bara jag som arbetat med original-versionen och nu denna.
    Jag berättar gärna mer om någon visar intresse.

Namn:  unity4.jpg
Visningar: 1380
Storlek:  95,9 KB

Hej. Jag är ett stort fan av det ursprungliga Gravity Force och spenderade mycket tid med det på min Amiga. Jag måste dock erkänna att jag inte riktigt ser vad VR kan att tillföra till ett 2D-spel. Men jag har iofs. ingen erfarenhet av VR över huvudtaget.

Jag har många gånger funderat på om det skulle gå att göra om GF till ett riktigt 3D-spel, men jag har ännu inte kommit på hur det skulle funka på ett bra sätt utan att man gör alltför mycket avkall på den ursprungliga spelidéen.

Det är inte menat som kritik mot din idé, bara lite tankar. Jag hoppas att du lyckas färdigställa spelet för då skulle jag gärna prova det med VR.
    /Peter Welzien

Citat Ursprungligen postat av PeterWelzien Visa inlägg
    Hej. Jag är ett stort fan av det ursprungliga Gravity Force och spenderade mycket tid med det på min Amiga. Jag måste dock erkänna att jag inte riktigt ser vad VR kan att tillföra till ett 2D-spel. Men jag har iofs. ingen erfarenhet av VR över huvudtaget.

Jag har många gånger funderat på om det skulle gå att göra om GF till ett riktigt 3D-spel, men jag har ännu inte kommit på hur det skulle funka på ett bra sätt utan att man gör alltför mycket avkall på den ursprungliga spelidéen.

Det är inte menat som kritik mot din idé, bara lite tankar. Jag hoppas att du lyckas färdigställa spelet för då skulle jag gärna prova det med VR.
    Jag förstår dina tankar, men: Spelet är klart... dock inte släppt ännu. Det kommer på Steam och Oculus Home snart. Det fungerar bra med VR, upplever absolut att VR tillför något. Du ser det som ett dockskåp från sidan och styr med en gamepad. Personligen vill jag se fler sådana spel och inte bara spel likt Beat Saber som massan tycks gilla.

Här är spelets websida, med en trailer video.
    http://www.galaxy-forces-vr.com/

Efter att ha gjort spelet open source och gratis på 3 platformar (Oculus Rift, Steam, SideQuest)...
    Så är det nu påbörjat en multiplayer version. Discord kan joinas för intresserade, vill gärna ha en till programmerare med. https://discord.gg/cjptxT5JCb

Taggar för det här ämnet

Bokmärken

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •