Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 12

Ämne: Ludum Dare 40

Utmaning Ludum Dare 40

Nu är det mindre än månad till årets sista Ludum Dare.

Själv har jag börjat värma lite försiktigt genom att sniffa på Godot. Mina senaste LD-bidrag har alla varit åt text-hållet. Den här gången är jag pigg på att göra något mer arkadigt.

Någon mer som siktar på att vara med den här gången?

Alltså man vill ju alltid. Lite svajigt kanske, men jag tror jag blir med. Även osäkert vilket verktyg man skulle använda. Antagligen det som känns roligast om en månad.

Nytt verktyg på LD kan vara kul. Jag har aldrig Jammat med Godot förut, så jag bör nog göra Warm-up Weekend (helgen innan) också. Inte för att jag vet att det är en bra ide utan för att jag vet att det inte är en bra ide att inte göra så.

(22 dagar kvar nu)

Tema-gallringen har öppnat

Nytt för den här gången verkar vara att man får en individuell progress-bar för hur många teman man tagit ställning till.
    Jag har just nu exakt 3233 kvar att ta ställning till. Hittills har jag gillat det mesta.

(12 dagar kvar)

Tvärt om avskyr jag 99% av alla förslag. :P Så många av dem har man sett föreslås på nästan alla tidigare LD man varit med i.
    Lutar mot att jag faktiskt tillbringar LD40 med ett litet lokalt team den här gången. Spännande.

Nu är jag igenom hela högen med teman. Behöll sammanlagt 66.54% och gallrade 33.46%, så oddsen att jag är åtminstone okej med temat är rätt goda.

Håller med om att det ett antal kategorier av teman som vi gott kunde vara utan, till exempel: tid som mekanik, rymden, någonting-någonting-vapen, <infoga specifik genre>, <infoga specifikt spel eller TV-serie>, fantasy/skiffy. Dock är det ju också lite av en tradition/ritual i sig att alla ska vara missnöjda med det tema som väljs, gnälla på twitter och forum, bita sig i knät och slutligen springa iväg och göra helt fantastiska saker med temat i alla fall.

Så länge det ges spel, så ges det spel. Det är allt som egentligen är viktigt.

(11 dagar kvar)

Blev lite sugen på att vara med nu. Är det någon här som har ett team?

Tänkte nog göra det mesta själv, men kanske bjuda in lite gästspel om någon vill Pixla lite eller komponera en sång.

Har börjat värma upp lite försiktigt. Det är helt fantastisk hur snabbt 2 timmar går, särskilt när man jobbar med verktyg man inte är van vid.

(6 dagar kvar)

Jag har själv varit sugen på att titta närmare på Godot. Dela gärna med dig av dina erfarenheter av det efter Ludum Dare.

Taggar för det här ämnet

Bokmärken

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •