Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 13

Ämne: Vad händer bland forum-medlemmarna

Vad händer bland forum-medlemmarna

Är det någon som fortfarande besöker denna sajt (efter att legat nere i ett år)?
    Och framförallt, är det någon här som fortfarande håller på med spelutveckling (antingen privat eller i jobbet)?
    Jag tänkte vi kunde dela med oss i denna tråd vad vi gör för tillfället.

Jag kan börja:
    Jag har gått ner i tid i mitt vanliga, dagliga programmerar-jobb till 80%.
    Numera ägnar jag varje fredag till att jobba på mitt spel, som jag jobbat med i ett års tid nu. Det är klart större än det jag gjort tidigare.
    Det kommer att ta några år att få det färdigt men jag tänker slutföra det.
    Jag programmerar det i C#/Xamarin för att nå Windows/Mac/iOS/Android. Motorn som jag använder är UrhoSharp (som är C# bindningar till Urho3D).
    Jag tycker det fungerar väldigt bra måste jag säga.

Jag jobbar som lärare i spelprogrammering och spelutveckling samtidigt som jag jobbar på Beneath the Waves.

Jobbar som konsult här i Göteborg. Just nu app-utveckling, inte spel. Alldeles för lite fritid för spelkodande tyvärr...

Jobbar 75% på ett företag i Borås och utvecklar en app åt dem. Utöver det så skriver jag på en GUI editor till SDL2. Tänkte släppa ett lib senare för det som gör det enkelt för de som använder SDL2 att få upp ett GUI på skärmen.
    När det är klart sen, så får det bli något mindre spelprojekt att pilla med, om nu inte min grafiker i spelföretaget kommer på någon kul spelidé som är något utöver det vanliga
    Co-Founder of Matriarch Entertainment

Hobbyprogrammerare, men just nu blir det inte så mycket spelprogrammering. Jag provade Unity i våras och tycker att det verkar himla trevligt, men just nu har jag andra intressen som har tagit överhanden.

Dock så håller jag på och pular lite med ett bildgalleri när tiden tillåter; mySQL och PHP på backend med ett rest-API samt en androidapp och en javascriptbaserad webbapp. Det är lite intressant eftersom jag inte har pysslat särskilt mycket med vare sig androidprogrammering eller javascript.
    /Peter Welzien

Jobbar lite halvtid på telecom-företag i Göteborg, övrig tid går till mitt Star Wars-projekt och lite Warhammer 40k Eternal Crusade-spelande.

Jag jobbar som fullstack utvecklare på ett företag som gör en anti matsvinns-app. Där är det NodeJS och Angular/HTML/CSS som gäller. På fritiden jobbar jag på mitt evighetsprojekt som jag aldrig blir klar med. Det är ett spel som utspelar sig i rymden där man styr sin egen satellit i omloppsbana. Skriven med SDL2 och PhysX.

Namn:  Screen Shot 2016-10-08 at 00.33.38.jpg
Visningar: 62
Storlek:  16,9 KB

C++ programmerare på ett litet icke-spel företag till vardags. Gamejams och hobbyspelprojekt på helgen.

Kul att det är tillbaka

Jag jobbar fortfarande (efter ett långt uppehåll) på mitt bidrag till "RPG < 10min" utmaningen: Afterworld men det blir längre än 10 minuter :P
    Till slut fick jag färdigt en första version av min "mikromotor" Yarnspin också, och håller på med dokumentation till den.
    Pular också vidare på min spelmotor Pixie och på att bryta ut det i Single-header libraries. Har lite fler libs att posta nu när forumet är tillbaka.

Bokmärken

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •