Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 13 av 13

Ämne: Vad händer bland forum-medlemmarna

Jag har främst lekt med neurala nätverk och genetiska algoritmer det senaste året. Det är väldigt spännande!
    Namn:  Skärmklipp 2017-01-10 01.21.45.jpg
Visningar: 72
Storlek:  21,3 KB

Sedan har jag även två spelprojekt på is, ett av dem är ett beat-em-up -spel:
    Namn:  Skärmklipp 2017-09-19 16.33.20.jpg
Storlek:  20,9 KB

Det andra spelet har jag inte jobbat med på väldigt länge nu, men det är ett rymdutforskar-spel, gameplayet är lite som Asteroids:
    Namn:  Skärmklipp 2017-04-11 21.15.41.jpg
Storlek:  20,7 KB

Mitt nuvarande projekt är nästan klart (iallafall programmeringsdelen), det som huvudsakligen saknas är en story så att jag kan börja sätta ihop alla banor i spelet. Jag har en hel drös med idéer till storyn, men jag tror att de gamla idéerna har blivit begränsande för mig nu. Det är mycket möjligt att jag börjar om från hela början med storyn och släpper de gamla idéerna, det kunde kanske vara befriande. Det är hur som helst inspirerat av Battle kid 2 (som ni kan bevittna i videon nedan):

Det har dock börjat avvika från den ursprungliga idén väldigt mycket nu, det är långt ifrån en klon.
    Namn:  Skärmklipp 2017-05-17 21.37.14.jpg
Storlek:  19,9 KB
    Bilden ovan säger inte så mycket om hur projektet ser ut nu, det är ett gammalt skärmklipp. Jag kanske visar lite mer av det senare!

Kul att forumet är tillbaka!

Red face

Folk gör fortfarande saker och håller på. Skönt att se.

Just nu läser jag Japanska på SU (på heltid). Efter 10 år som programmerare kändes det som att det var dags för en paus från yrkeslivet.

Ångan har helt gått ur det större projekt filat på de senaste åren (och som under en övergångsperiod var mitt bidrag till "10-minuters RPG") . Jag är just nu i praktiken mellan "större" spel-projekt, vilket känns aningen ovant och samtidigt ganska skönt.

Det dock blivit några JAM:

Funderar en hel del på vad jag ska göra för spel härnäst. Vad det än blir så ska det bli något riktigt litet (arbetstid < 24 timmar, kalendertid < 1 månad).

Jag var aldrig aktiv på detta forumet, men jag var ganska aktiv på gamedev.se. Under den tiden (2007 tills .. 2012?) gick jag på DSU (Dataspelsutveckling) programmet i Skövde. Tröttnade på att göra spel dock, nu jobbar jag som mobil utvecklare (iOS) utomlands sedan ett par år.

Bokmärken

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •