Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 17

Ämne: Eco Tales: My Days as an Item Shop Owner

Unity Eco Tales: My Days as an Item Shop Owner

Hej

Jag skulle vilja introducera mitt och min kollegas KJ Interactive senaste projekt Eco Tales: My Item Shop

Vi är cirka tvåa månader in i projektet så det är fortfarande väldigt tidigt men vi börjar få lite mer att visa upp.
    Eco Tales: My Days as an Item Shop Owner is the story about you, a struggling merchant with big dreams and small means.

You and your pet hippo Ambrosa have just arrived in the trading city of Ecbatana, with nothing but a thin purse and the dream of a grand emporium. The first thing you need to do is to get a small patch for you to set up your shop, but land sure isn’t cheap and time is ticking, Mr Plešec, the landlord, will not stand idly by if the rent isn’t paid on time.

You will need to stock up on wares, buy cheap, sell high! There might even be a way to get some merchandise for free. But no, you are not a fighter, though maybe...

If you could befriend an adventurer to travel with, the dangerous wilds of Eco contain many hidden treasures and highly sought after loot, some of which will surely bring a hefty price in the Ecbatanian bazaar.

Key features:
    • Design your own shop.
    • Manage the shop's inventory.
    • Care for your customers and build up your relationship with people of the city.
    • Hire several adventurers to fight dangerous monsters, then sell the loot in your shop.
    • Explore lush forests, deep caves and traverse the brooding graveyard as you work your way toward the haunted catacombs.
    Namn:  eco 1.jpg
Visningar: 146
Storlek:  97,3 KB
    Namn:  eco guy (1).jpg
Visningar: 145
Storlek:  20,6 KB
    Senast redigerat av Krister Cederlund den 2016-04-07 klockan 08:02.

Kul spelide, paminner mig lite om https://en.wikipedia.org/wiki/Recett..._Shop%27s_Tale

Vilket for ovrigt ar ett riktigt bra spel.

Hej, kul att du tycker om idén.

Det är tack vare Recettear som vi valde att börja jobba på Eco, det är en rolig idé och vi vill utforska och se vad vi kan göra med den.

Spel

Nu är recap 10 ute.

Ifall du vill följa oss så är vi fortfarande på IndieDB och Facebook.

Mycket har hänt denna vecka och här kan du läsa hela posten.

Vår supergulliga flodhäst är på god väg, inte helt klart men den blir bara gulligare och gulligare.

Vår grafiker har också börjat jobba lite med partikeleffekter och än så länge gjort denna eldeffekten.

och för min egen del som programmera har jag jobbat med kameran, förflyttning av spelaren så nu kan vi gå runt, plocka upp ett stort svärd och hugga runt med.

Förutom det hade jag som lärare påsklov vilket gjort att jag kan spendera extra mycket tid på spelet men har även klämt in ett litet game jam med mina elever samt besökt Swedish Game Awards och såg en hel del coola spel och lyssnade på några föreläsningar.

Recap 11 är nu ute här

Veckan har gått framåt med bland annat lite shader test oc och vårt husdjur flodhästen har fått lite utrustning.

Vi har även effektiviserat titeln på spelet, Eco Tales: My Item Shop.

Vi har även en liten video med "snygg" programmer art på vad vi har gjort hittills på hela projektet.

Verkar vara valdigt manga poly's pa den flodhasten. Ni kanske skulle kunna snabba upp utvecklingen med att kora pa low-poly-modeller?

Citat Ursprungligen postat av flodihn Visa inlägg
    Verkar vara valdigt manga poly's pa den flodhasten. Ni kanske skulle kunna snabba upp utvecklingen med att kora pa low-poly-modeller?
    Just nu sculptar vår grafiker den i zbrush (tror jag) innan den ska in i spelet där den kommer ha lämpligare antal polygoner.

Tycker era bloggar är riktigt intressanta. Bloggen på indieDB som tar upp ljusvariation i texturer var en ögonöppnare. Har själv märkt att texturer kan se bättre ut med lite ojämn ljusfördelning, men det har varit grej man bara lagt in utan att tänka riktigt medan man målar texturer.

Citat Ursprungligen postat av Kristoffer Visa inlägg
    Tycker era bloggar är riktigt intressanta. Bloggen på indieDB som tar upp ljusvariation i texturer var en ögonöppnare. Har själv märkt att texturer kan se bättre ut med lite ojämn ljusfördelning, men det har varit grej man bara lagt in utan att tänka riktigt medan man målar texturer.

Tack så mycket, måste säga att vår grafiker Jona gör ett väldigt bra jobb

Citat Ursprungligen postat av Krister Cederlund Visa inlägg
    Tack så mycket, måste säga att vår grafiker Jona gör ett väldigt bra jobb
    Jona kanske gor ett bra jobb, men maste anda saga att "programmer art" ar overlagset.

Taggar för det här ämnet

Bokmärken

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •