Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Global Game Jam 2016 - Våga vägra video?

Question Global Game Jam 2016 - Våga vägra video?

http://globalgamejam.org/ - 29:e - 31:a januari.

Tänkte att jag kanske skulle dra mig dit den här gången, men jag är inte så pigg på att släpa en dator genom halva Stockholm.

Har därför en fråga till den som varit med förut:
    Ponera att jag dyker upp på Jammet med papper, kartong, pennor, klistermärken, tärningar, spelbrickor, färgglada stenar, tomma tändsticksaskar och allt annat som kan tänkas behövas till ett kort- eller brädspel, men inte den minsta tillstymmelse till elektronik (utöver möjligtvis en stegräknare och en mobiltelefon). Kommer jag då kunna hitta någon att samarbeta med?

Administrator TheSpaceMans avatar
    Reg.datum
    maj 2012
    Blog Entries
    1
    Hade jag orkat bege mig så hade jag tyckt att det låter skit skoj och hade ställt upp.
    Kan dock inte tala om det finns andra med samma passion för brädspel.

Kort/bräd-spel och andra skapelser är definitivt mycket välkomna. Hela kalaset går ju typ ut på att vara så inkluderande som möjligt (handlar kanske mest om kön, etnicitet m.m., men det betyder även att annat tänkande kring spelande är mer än välkommet). Jag tror att du får med dig lagkamrater, någon av organisatörerna om inte annat, men skulle du bli ensam med att dissa video (vilket jag starkt betvivlar) är det ju bara desto mer anledning att fortsätta.

Tror faktiskt det skulle vara svårare för mig som "100% hardcore mega uber icke-prog gejm3r dude" att hitta personer villiga att göra ett hederligt pang-pang-spel. (Nåja, lite djupare än så ser jag på mig själv, men du hajar. ^_^)

Min egna förhoppning är att göra ett spel till Raspberry Pi, men kommer öppen för andra idéer.
    Senast redigerat av Kristoffer den 2016-01-17 klockan 18:52.

Jag har aldrig varit mycket för kort och brädspel, men det låter soft det du föreslår ändå. Skulle varit med förra året men sk*t kom emellan så det bidde inget med det. Har köpt biljett så jag kommer vara på Tekniska museets game jam.
    Senast redigerat av jobromedia den 2016-01-22 klockan 01:15.

Bokmärken

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •