Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 20

Ämne: Ludum Dare 34

Utmaning Ludum Dare 34

Ludum Dare tickar på stadigt, LD34 är nu bara två veckor bort.

http://ludumdare.com/compo/

Vem ska vara med? Vilka verktyg kommer användas. Blir det Jam eller Compo?

Själv ska jag vara med på ett eller annat sätt, men har inte bestämt detaljerna ännu.
    Senast redigerat av Kristoffer den 2015-11-27 klockan 09:17.

Kollade in lite saker på youtube och det såg verkligen kul ut. synd att jag inte kan så mycket om kodning!
    "Nothing is true, everything is permitted."

Citat Ursprungligen postat av HarleyGlitch Visa inlägg
    Kollade in lite saker på youtube och det såg verkligen kul ut. synd att jag inte kan så mycket om kodning!
    Yes, men det är grejen. Du behöver inte kunna något om kod eller något om hur man gör spel, men du kan ändå vara med i ett lag och hjälpa till med musik. På de jam jag varit på IRL brukar det ofta vara folk som enbart sysslar med chip-musik, vanlig musik, eller enbart måla grafik osv. Ett lag med en programmerare, en grafiker, och en ljud-artist är ju ideellt. Många lag som saknar ljudare hinner inte med ljud alls och deras spel blir helt tysta.

Det svåra är väl att hitta ett lag.

På Global Game Jam kommer de flesta in utan lag, många ensamma, så bildar man lag på plats. Ta dig dit i Januari. http://globalgamejam.org/2016/jam-sites/lbs-stockholm

Alla får förstås vara med och tycka om vad för typ av spel man vill göra. Stark rekommendation.

Jag, som vanligtvis sysslar med kod och grafik, gjorde nästan enbart musik förra året. (Eller detta året var det, men i Januari som sagt så det känns som förra året.) http://globalgamejam.org/2015/games/ducks
    Senast redigerat av Kristoffer den 2015-11-27 klockan 18:00.

Jag verkar inte ha något bokat den helgen så jag kanske försöker få ihop något.
    Nybörjare som jag är har jag inga större förhoppningar mer än att man borde kunna lära sig en del om man sitter och kodar en hel helg

Ska nog ta o vara med, om det blir ett intressant tema (blir oftast det.)

Kommer använda:

- Game Maker:Studio
    - Paint.Net (grafik)

och kommer nog bli LD-JAM

Musik har jag igen aning. Om inte Harley kan tänka sig o göra något

Det här låter faktiskt jättespännande! men frågan är om jag kan ta mig dit! är det så att man måste vara på Plats? Jag är villig på alla hörn och kanter att hjälpa till

hehe, Ludum Dare är ett spel skapar event. Man måste inte vara där eftersom det inte finns en "riktig" plats. Man kan vara hemma o göra spelet! Dock finns det vissa grupper som håller i samlings event för Ludum Dare.

EDIT: Såg precis att ni pratade om Global Game Jam xD sorry... Skulle vara kul o gå på det med!
    Senast redigerat av Noxlof den 2015-11-27 klockan 23:44.

Citat Ursprungligen postat av Noxlof Visa inlägg
    hehe, Ludum Dare är ett spel skapar event. Man måste inte vara där eftersom det inte finns en "riktig" plats. Man kan vara hemma o göra spelet! Dock finns det vissa grupper som håller i samlings event för Ludum Dare.
    Alright!

Ajdå. Jag hade räknat kallt med att nästa LD var först i mellandagarna. Då får jag nog hoppa det den här gången (igen).

Lycka till alla ni som ställer upp!
    (Och glöm inte att posta resultaten nedan)

Administrator TheSpaceMans avatar
    Reg.datum
    maj 2012
    Blog Entries
    1
    Ev så tar jag och slänger ihop något.

Ja i GameMaker jag med.

Ev ett minispel som jag inkorpererar senare i Station RX66

Bokmärken

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar