Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: The Flying Thing

Administrator TheSpaceMans avatar
    Reg.datum
    maj 2012
    Blog Entries
    1

Spel The Flying Thing

The Flying Thing föddes i min hjärna när jag testade två för mig ganska nya aproacher till utveckling.

1: En feature ska gå snabbt att få in och kodstrukturen spelar inte mig någon roll då det bara staffar mig själv i längden, dvs inte lägga massor av tid på kod skrivande till delar som kanske inte blir något,isf får de refactoreras.

2: Kan jag inte rita det jag tänkt mig på ett block med en penna så ska det inte vara i spelet.

Resultatet än så länge med mycket dö tid pga av arbete är det här.

Det som inte är med i filmen som jag fick till senare var offset på vertexar för block så allt ser lite mer kaosritat ut vilket jag gillar skarpt.
    Senast redigerat av Mattias Gustavsson den 2012-05-23 klockan 21:12.

Ser bra ut! Gillar stilen med "ritat på graf-papper", känns som ett effektivt sätt att få till en distinkt visuell stil utan att behöva ha så detaljerad grafik. Ska bli kul att se hur det utvecklas! :-)

Reg.datum
    maj 2012
    Blog Entries
    1
    Mjo är lite splittrad om jag ska skriva lite tutorials eller koda på det här nu till helgen.

Reg.datum
    maj 2012
    Blog Entries
    1
    Här är den senaste filmen när jag lekte lite snabbt med hur hus ska växa under rätt omständigheter. Samt visar lite random offset på tiles.

Ska fixa så att TFT får en solid kropp här näst, så den går att se bättre mot hus och bakgrund.

Taggar för det här ämnet

Bokmärken

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •