Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 18 av 18

Ämne: Någon som vill vara med och skapa mitt häftigta turbaserat rollspel?

"Jag har erfranhet från spelbranchen och vet vad jag gör."

Är du säker? Förutom stavfelet hade ett sådant påstående haft mer tyngd om det backades upp med CV/portfolio eller lista på publicerade titlar.

Hursomhelst hoppas jag såklart att du lyckas förverkliga din RPG-dröm, men jag tror att du ska börja med något mindre...

Suck, jaja, min orginal post var ju inget vidare. Men om man nu är intresserad av att utveckla ett RPG tänkte jag att man kanske svarar ändå och får mer info.

Jag vill oavsett inte göra fler enkla spel eller jobba med stora företags spel längre. Jag vill göra något eget.. det är ju lätt att hitta folk i andra länder. Men här verkar det nästan omöjligt, någon som har tips på var man kan hitta någon?

Jag har kollat igenom alla poster i sammarbete här och ingen verkar fått något napp.

Testa att posta nagot pa gamedev.net, den svenska gamedev scenen ar ju inte speciellt stor, och dom flesta ar ju upptagna med sina egna projekt.

Mobygames ar bra att lanka, dom samlar statistik fran slappta titlar och sammfattar spelutvecklare:

http://www.mobygames.com/developer/s...operId,499339/

Det är lätt att hitta folk där, men det är svårt att jobba på ett bra sätt med olika tidszoner och nästan inga fysiska möten. Borde finnas ganska mycket folk i Sverige ändå som håller på med spelutveckling och gillar rollspel??

Jag tror ett sätt att locka folk kan vara att du helt enkelt kör igång med projektet och uppdaterar lite här om dina framsteg.
    Tyvärr är det många som har idéer och som sedan hoppas att någon annan ska göra jobbet. Det är i alla fall min erfarenhet. Nu säger jag inte att det är så i ditt fall, men hur ska vi som läser inlägget veta skillnaden?
    Så om det syns att du inte bara har en idé, utan även kunskap och drivkraft att genomföra projektet, då tror jag fler kan vara intresserade.

Sedan tror jag det är få spelutvecklare som sitter hemma utan något att göra, utan de flesta jobbar nog redan på något. Och då kan det ju ligga några månader fram i tiden innan man har tid att hoppa på ett nytt projekt.

Jag gör som du säger och postar lite screens etc under utvecklingens gång, i en annan tråd... så kanske någon nappar för eller senare!

Bra förslag tack.

Kolla din inkorg, rpg-dröm. Jag har försökt att nå dig.

Vad kul att någon är intresserad, jag har mailat dig! Hoppas det kommer några fler.

Bokmärken

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •