Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 18

Ämne: Någon som vill vara med och skapa mitt häftigta turbaserat rollspel?

Någon som vill vara med och skapa mitt häftigta turbaserade rollspel?

Hej,

Jag håller på att utveckla ett turbaserat rollspel som är väldigt innovativt. Jag har erfarenhet från spelbranchen och vet vad jag gör.

Jag har programmerare och grafik, men jag behöver alla sorters personer, det viktiga är att du älskar rollspel!

t.ex. grafiker, level designer, storywriter, musiker, programmerare och så vidare.

Mvh,
    RPG Dröm
    Senast redigerat av rpgdröm den 2015-10-08 klockan 11:16.

Har du nagra screenshots, eller dokumentation, GDD's exempelvis?

Jag har en del material, men inget jag vill dela publikt.. men är du interesserad, så kan vi prata mer på t.ex. Skype och där kan jag även dela med mig av material.

Las detta och lagg upp dokumenten publikt, det ar lattast att rekrytera da:
    http://blackshellmedia.com/2015/03/w...ely-worthless/

+1 på det, även fast "Why Your Brilliant Game Idea Is Absolutely Worthless" kanske känns lite väl hårt.

Det är lätt för honom och er att säga... men om man redan fått flera av sina ideer kopierade av stora spelbolag så tänker man inte på samma sätt längre.

Har det seriost hant dig? Jag ar ganska paff och forvanad. Kan du lanka till dom spelen som har din idea/dina ideer? Ar valdigt nyfiken pa vad dom har tagit.

Skall oxa saga att det ar verkligen trakigt att du rakat ut for detta. Har du pratat med dessa foretag om det?

Jag tänker inte peka ut företagen här.. men t.ex. ( det här var mycket längesedan ) så pratde jag med X och sa att för att behålla spelarna med internet och all pirat kopiering etc så måste vi koppla spelet till deras profil på internet, med vad dem har uppnåt i spelet vilka poäng dem fått vad dem äger och så vidare. Så man får mer värde för att köpa spelet. Det är klart att andra kom på det också, men tänk om man hunnit först?

Men det är inte så att man automatiskt har copyright på sina ideer, när man pratar med folk som jobbar inom spelindustrin så är det ganska naturligt att man "inspirerar" varandra, men nu har jag några nya ideer som jag vill vara först med. Då vill jag inte att någon annan tar dem.

Säg att du vill sälja in detta för en kickstarter; du behöver ju bara visa eller berätta tillräckligt om projektet för att väcka intresse, men kan utelämna de viktiga detaljerna.
    T ex concept-art, kort om settingen i spelet (historiskt riktig medeltid eller tolkien-fantasy? apokalyptisk framtid?) Vilken platform (mobilt? steam?). Online-spel, single-player, osv?

Om spelet påminner om något befintligt spel som t ex HearthStone, så kan det ju vara värt att påpeka det men även hur det skiljer sig. Även tidigare spel eller projekt kan vara värt att ta upp, vilket hjälper att skapa förtroende.

Om det mesta med spelet är hemligt, så är det ju svårt att försöka sälja in det senare och skapa en hype kring det.
    Jämför t ex Lord of the Dark Castle, rekommendationer till solo-utvecklare eller indie team som är nya i branschen.

Har man kommit så långt som att man har en kickstarter redo och folk gillar idén så har man ju iallafall en möjlighet att få in pengar, då kan man visa ganska mycket. Det är värre om någon kopierar idén innan dess. Dem övriga sakerna har du förstås rätt i. Här kommer lite mer info:

Single-player med online element, tänk lite som dark souls.
    Fantasy setting
    Windows, GoG, Steam, i första hand, men om det går bra även mobile, linux, mac.
    C++ och SDL används att utveckla med.
    Mycket siffror och skills tänk rollspel som Wizardry
    2d i 1080p, här är en liten skärmdump på en väldigt preliminär beta version, och preliminär grafik:

Namn:  mygame.jpg
Visningar: 163
Storlek:  19,7 KB

Mvh,
    RPGDröm
    Senast redigerat av rpgdröm den 2015-10-03 klockan 18:27.

Bokmärken

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •