Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Medarbetare till hobbyprojekt sökes, helst i Dalarna.

Design Medarbetare till hobbyprojekt sökes, helst i Dalarna.

Jag har kollat runt lite efter forum för den här typen av kontaktannons och chansar nu här.

Vill du vara med och skapa ett 16-bit-doftande plattformsäventyr i en sci-fi-värld med magiska inslag?
    Jag har en del idéer kring spelets story och gameplay. Allt som behövs nu är det hårda arbetet, och här skulle det vara trevligt med en eller ett par partners, för att kanske bilda en liten studio. Jag jobbar för övrigt heltid med något annat, så för min del kommer endast all min fritid att kunna ägnas åt projektet.

Hör gärna av dig om prospektet verkar det minsta intressant.

Patrik

Välkommen till forumet Xevious!

Tänkte tipsa lite om hur du enklare kan få ditt projekt att funka.

Har man ingen att jobba med, så får man skapa något "attraktivt" och intressant som gör att någon vill haka på.
    Det som gör att någon vill hjälpa till, är antingen att du har något/några spel "i ryggen" som visar att du kan leverera. Har man inte gjort några tidigare spel, så får man göra så mycket du kan på det själv så länge:

Är du grafiker: skissa, pixla, rita, gör animationer och släng in dem i något enkelt spelskaparverktyg, ex construct 2 eller liknande. Försök få lite spelmekanik igång som visar lite hur det kan se ut.
    Är du programmerare: Välj någon motor/bibliotek du är bekväm med och sätt igång och få en prototyp att fungera. "låna" grafik, eller rita streckgubbar som placeholders och få igång en prototyp

En annan approach är att man betalar någon för att antingen göra grafik åt en, eller programmera.

Personligen så fick jag ett programmerarjobb på så sätt. En på forumet letade någon som skulle kunna programmera hans spel, och han tog betalt för det. Det slutade med att vi startade spelföretag tillsammans.
    "Monney Talks" helt enkelt!

En minimi summa som hobbyprogrammerare kan tänka sig är ca 2-5000k / månad (då de oftast har annat jobb på sidan av, och precis som du bara kan jobba på fritiden). OBS: Skriv kontrakt med personen i fråga innan: Arbeta minst X h / vecka. Visa progress via skype / hangouts varje dag eller X dagar per vecka etc. Lön mm innan ni drar igång.

Ibland så har vi fått igång projekt på forumet med (gamedev.se, innan vi drog igång indiegamedev.se). Så med lite tur så hakar någon på
    Senast redigerat av SolarStrings den 2015-01-13 klockan 21:54.
    Co-Founder of Matriarch Entertainment

Tack för välkomnandet och tipsen!

Bokmärken

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •