Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Idé (tankar) kring NFC, GPS & Mobilspel

Design Idé (tankar) kring NFC, GPS & Mobilspel

Tjo!

Först och främst, detta är en en brainstormingstråd, bidra med dina tankar & idéer eller bara njut av läsningen.

Jag har inte varit aktiv det senaste 2-3 åren då jag sysslat med annat. Men det senaste har jag börjat fundera på vad för skoj mobilspel man kan göra mha NFC, GPS osv. Geocaching är ganska populärt i Sverige men det är inte direkt ett mobilspel. Går det kanske hämta idéer från det? Mobicache då du får quest i mobilen som har koppling till GPS koordinater, någon?
    Ett par andra tankar är vad man kan göra om det är massvis med folk på samma plats. På tunnelbanan (och överallt) här i Shanghai så är det smockat med folk och de flesta sitter, står eller ligger och spelar mobilspel fast oftast single player.
    Kanske tillfälliga PvP dungeons då man spelar med/mot andra som är i närheten?

Vad är dina idéer?
    Senast redigerat av Mattias Gustavsson den 2012-05-30 klockan 12:49. Anledning: Ändrade till design-icon

Administrator Hildenborgs avatar
    Reg.datum
    maj 2012
    Blog Entries
    21
    Jag funderade på ett GPS baserat spel en gång i tiden... Tanken var att det skulle vara ett turnbase spel där man gjorde ett "move" som måstaåndaren skulle svara på... Vagt beskrivet, men ändå, det vara bara en lös tanke. Tanken med ett move var att "rita" en symbol genom att förflytta sig. T.ex. så kunde man springa i en cirkel och då skulle det vara en slags attack som kunde bemötas med t.ex att springa som ett V...
    En väldigt lös idé som jag aldrig kommer att göra, men den var lite rolig att tänka på iaf.

Bokmärken

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •