Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Fulhack - cpu fläkt!

Tool Fulhack - cpu fläkt!

Hallo!

Har det väldigt varmt här hemma, ca 26 grader och tyckte det var dags att ändra lite på det, då man sitter vid datorn och kodar / (spelar) på .

Fick en cpufläkt med kylfläns på i morse som jag tyckte kunde komma till roligare användning.

Experimentet började med att luska ut plus och minus tåtarna med ett 9v batteri. Då detta hittats så märkte jag: Fläktskapet blåser ju åt fel håll! Fram med skrufmejjseln och modda. Som tur är så var det superlätt då kylflänsen har gängor, så först skruvade jag loss skruvarna så att fjädrarna kom loss, vände sedan på kylflänsen och skruvade fast den på motsatta sidan av fläkten. Nästa steg var att leta reda på en lämplig 12V adapter som kunde driva fläkten på max hastighet (krävs 0.39A). Hittade en gammal adapter på 12V med 2.5A, som inte användes till något. 2.5A är mer än tillräckligt för att driva fläkten på 0.39A så vill jag kan jag koppla in några fler sen på samma adapter utan att det gör något .

Efter att ha hittat alla komponenter jag behövde så gick jag till verket och klippte av tåtarna, skalade av kablarna, tvinnade ihop dem och tejpade (Var för lat för att gräva fram lödkolven och göra det snyggt).

Härnäst hämtades vatten + is + en skål. CPU-Fläkten ställdes ned, isen och vattnet (ramlösa melon ur kylskåpet fick det bli, den var redan kall) hälldes i, och vips nu 15 min senare är det svalare, skönare att sitta och jobba och luktar lite lätt melon. Sen så är ljudnivån inte den bästa, men det ska ändras på genom en liten beställning av en tystare fläkt från lämplig datorkomponents-sida.

FULHACK CPU-FLÄKT VIDEO

Senast redigerat av SolarStrings den 2013-07-28 klockan 15:36.
    Co-Founder of Matriarch Entertainment

Kan tanka mig att en del olyckor kan handa om man ar oforsiktigt med vatten och en oppen lodning...

som tur är så finns det ingen öppen lödning
    Co-Founder of Matriarch Entertainment

Taggar för det här ämnet

Bokmärken

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •