Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Indie game: The movie

Indie game: The movie

Såg att det ingick en film i senaste humble indie bundle.
    Är det någon som sett den och kan rekommendera eller avråda från att se den?

Klart du ska se den! Lite amerikansk iofs, men intressant och riktigt välgjord.

Fokus på fez, super meat boy och braid. Kul att se skillnaden mellan personerna bakom och höra deras historia.

// Broden

Reg.datum
    maj 2012
    Blog Entries
    5
    Japp, den var riktigt underhållande. Dom har valt tre riktigt olika team att följa, så det var lite kul att sitta och heja på meat boy-snubbarna

Jag kollade på filmen förut idag faktiskt.

Det var en helt okej film, i alla fall från mitten av filmen till slutet av den, innan dess så är det i stort sätt bara jobbig musik och överdramatiska uttalanden om hur deras liv suger osv. Jag var helt ärligt nära på att stänga av filmen då den började med att skaparna bakom spelen satt och svor och berättade hur mycket de hatade annat folk osv. Jag förstår verkligen inte varför de skulle få utvecklarna att se ut som riktiga skitstövlar i början av filmen, då man mot slutet av filmen märkte att de inte var det. Nu kanske det bara är jag som uppfattade dem som självgoda röv-hål i början utav filmen, men lite bättre kunde den ju ha börjat i alla fall? Det kändes som att de tog ut delar av vad de sa ur sin mening för att de skulle se dumma ut.

Trotts att jag inte är så jätteförtjust i pusselspel (är mer utav en Meat boy-kille) så fastnade jag mest för Jon (mannen bakom Braid), synd att han inte fick lika mycket tid i filmen som de andra.

Jag ställer mig dock lite undrande över ifall det verkligen är ett sådant helvete att marknadsföra och släppa ett indie-spel som de försöker få det att se ut som i filmen. Visst är jag medveten om att det finns många jobbiga uppförsbackar, det finns säkert hur mycket som helst som kan gå fel som jag inte tänker på då jag aldrig har släppt ett spel ens till vänner, men i filmen verkar det vara ett rent helvete.

Jag tycker nog att det kan vara värt att kolla på filmen ifall du är nyfiken och inte har något bättre att göra för tillfället. Såhär fyra-fem timmar efter att ha kollat klart på den så vet jag inte riktigt vad filmen hade som mål att visa för mig. Målet med filmen var helt klart inte att visa hur ett indie-spel skapas, om det är det du hoppas på? Nu när jag tänker efter så handlade den nog om hur det kan vara att släppa ett stort indie-spel, för fokus låg i stort sätt genom hela filmen på vilka problem de olika utvecklarna hade när de skulle släppa spelet. Det fanns såklart med lite bakgrundsfakta om personerna i filmen också, men det var helt klart bara ett litet sidospår.

Det var en väldigt lång film om i stort sätt ingenting imo!

Nu ska alla ni som läser detta dock veta att det här är mina högst personliga åsikter om filmen. Det kanske bara är jag som inte fattar vad filmen handlade om, kanske är jag för dum för att förstå, eller också är filmen helt enkelt tråkig och långdragen.

Jag var inte helt nöjd med min gamla post om denna film, så jag har (tro det eller ej) gått och irriterat min lite över vad det var som var fel.. Hur som helst så slog det mig precis för någon minut sedan när jag stod i köket vad det var som var fel!

Filmen inriktar sig inte på något sett mot programmerare överhuvudtaget! Nu kanske ni tänker något i stil med "Men det visste vi ju redan, det är självklart att den inte gjorde!", men av någon anledning så började jag kolla på filmen med inställningen att den var det.

Haha, det tog mig nästan en och en halv vecka och ett nytt år att komma på vad det var. Ibland fastnar man i samma tankebanor antar jag.. Funderar faktiskt på att kolla på filmen en gång till, fast med en annan inställning denna gång!

Håller inte med. Den visar väl ganska tydligt vad som krävs för att faktiskt lyckas. Räcker inte så långt att bara vara programmerare och sitta och optimera sina algoritmer.

Tack för all input. Jag slog till på humblebundle paketet så jag har filmen i min ägo nu. Har tyvärr inte hunnit se den än, så jag får återkomma med lite egna funderingar när det har blivit av.

Bokmärken

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •