View RSS Feed

Hildenborg

  1. Terapi.

    Jag hörde en kommentar en gång i tiden: "You'll never find a motorcycle outside a therapist reception."
    Och så är det: ingenting kan få en att tänka på något annat så som en motorcykeltur kan.
    Här är en runda jag filmade in imorse.
    Kategorier
    Uncategorized
  2. Livet går vidare...

    Tänkte jag skulle berätta för er nu, om varför det har varit så tyst ifrån mig, och varför projekt påbörjats men sedan lämnats vind för våg.
    En del av förklaringen är så som jag tidigare har sagt, att min son kräver väldigt mycket energi. Han har en del handikapp som gör att han inte har det så enkelt här i livet, och en del myndigheter har ju då fått för sig att han kanske även borde ha det lite svårare...
    Mycket av min fritid har gått åt till att stödja honom och försöka reda ut ...
    Kategorier
    Uncategorized
  3. Lite research.

    Jag behövde få tankarna på något annat, så jag passade på att researcha lite kring mitt raytracing projekt.
    En av de sakerna som har gnagt mig, är att det finns så mycket prestanda i datorerna som jag har haft för vana att lämna outnyttjad...
    För, det är ju som så med dagens CPU'er, att de kan göra så mycket mer än vad vanlig standard C++ fixar att kompilera till. Ta tex. alla vektorinstruktioner som finns på dagens processorer. Massvis med extra prestanda som jag som regel inte använder ...
    Taggar: c++ amp, gpu, ispc, opencl Lägg till/redigera taggar
    Kategorier
    Uncategorized
  4. Tystnad

    Det har varit en längre tids tystnad från mig här, och det ser ut att få fortsätta ett tag till...

    Anledningen är rätt enkel: jag har ingen energi över just nu.

    Jag har två barn i tonåren som just nu går igenom varsin svåra period.
    Den äldre utav dem har även ett milt handikapp, och har gått i särskola i hela sitt liv. Där har nu myndigheterna klantat till sig till den grad att han nu helt plötsligt efter elva års skoltid inte längre har rätt till särskola eller ...
    Kategorier
    Uncategorized
  5. Första stegen till riktig raytracing.

    När jag började min research kring raytracing i spel, så insåg jag att det skulle bli en lång resa. I en raytracer så behövs det så många olika delar kod, som i sin tur är beroende av varandra, att själva skapandet av den koden blir mycket omständigt. Det man inte vill är ju att behöva sitta i ett halvår och skriva kod innan man kan göra sin första testkörning... Det lär ju inte funka sådär bra då...
    Så jag bestämde mig för att hantera det hela enligt Agile metoden: dela upp det hela i små ...
    Kategorier
    Uncategorized
Sidan 1 av 5 123 ... SistaSista