View RSS Feed

Christians GameDev Blog

  1. Abydos Skies - Decemberuppdatering

    Har nu lagt in lite ny grafik, bada modeller och UI ar under ombyggnad, pa bilden visas ett Ogre Fighter-skepp.
    Har aven anpassat kontrollerna for mobil/iPad eftersom spelet kommer forst och framst slappas pa dessa platformar. Ni kan se det virtuella joysticken nere i vanstra hornet.

    Kommer snart borja lagga upp lite videos ocksa.

    Namn:  AbydosSkies_DevScreenShot2.jpg
Visningar: 298
Storlek:  19,0 KB
    Kategorier
    AbydosSkies
  2. Abydos Skies

    Tankte blogga lite om mitt projekt som jag sitter med nu.

    Story:
    Det heter Abydos Skies och baseras pa ett orginal IP Abydos. Abydos ar en fantasy-varld som jag har skapat ihop med andra under flera ar. Abydos Skies ar baserat pa samma varld fast nagra tusentals ar in i framtiden, da fantasy-varlden utvecklat nagon sorts steam-punk teknologi och borjat utforska rymden runt om sin varld med rymdskepp.

    Spelet kommer byggas for mobiler och surf-plattor i forsta hand, ...
    Kategorier
    Uncategorized
  3. Hur man utvecklar mjukvarolösningar som skalar.

    Introduktion
    Hejsan, mitt namn ar Christian Flodihn och jag tankte skriva ett antal artiklar hur man utvecklar skalbara losningar. Som ni marker sa saknar jag svenska tecken pa mitt tagentbord, detta beror pa att jag bor i skrivade stund i Dublin, dar jag jobbar for Demonware, ett foretag uppkopt av Activision/Blizzard for att ta hand om deras online-tjanster i spel.

    Varfor vill man utveckla mjukvara som skalar?
    Det kan exempelvis rora sig om ett login-system likande det ...
    Taggar: erlang, skalbar, tutorial Lägg till/redigera taggar
    Kategorier
    Erlang